Silnik
Marka i typ
Cummins QSX 15*
Rodzaj
silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem
Moc brutto, SAE J 1995
280 [kW] (375 [KM])
Moc netto, SAE J1349/ISO 9249
246 [kW] (330 [KM])
System paliwowy
HPI Electronic
Maksymalny moment obrotowy
przy 1400 [obr./min.] - 1825 [Nm]
Ilość cylindrów
6
Pojemność
15 [l]
Średnica cylindra x skok tłoka
137 x 169 [mm]
Filtr powietrza
dwustopniowy, typu suchego ze wskaźnikiem zanieczyszczenia
* Silnik spełnia normy poziomu emisji spalin wg EU Stage III A i EPA Tier 3
Zmiennik momentu
Jednostopniowy, jednofazowy zmiennik momentu (415 mm), o przełożeniu dynamicznym 2.45:1, napędza skrzynię biegów przez podwójny wał przegubowy.
Skrzynia biegów
Przełączalna pod obciążeniem, typu''power shift'', modularna, sterowana elektryczno-hydraulicznie. Programowanie prędkości jazdy i automatyczna zmiana biegu na niższy
Mechanizm skrętu i hamulce
-
dwubiegowy mechanizm skrętu umożliwia wykonywanie łagodnych skrętów z zachowaniem pełnej mocy na obu gąsienicach, a także zwrotów w miejscu; konstrukcja zapewnia doskonałe warunki uciągu w różnego rodzaju pracach i warunkach terenowych; w połączeniu z trzybiegową skrzynią biegów daje sześć biegów do przodu i sześć do tyłu
-
lewy joystick służy do sterowania skrzynią biegów i mechanizmem skrętu
-
pedał hamulca włącza oba hamulce, do parkowania lub sterowania przy zjeździe w dół
Przekładnie boczne
Dwustopniowy reduktor zapewnia pożądaną redukcję biegów i wymagane przełożenie na kole łańcuchowym; pierścieniowa budowa koła łańcuchowego zapewnia równomiernie rozłożone zużycie tulei gąsienic (każdy ząb przez pół cyklu jest zwolniony z nacisku, co redukuje jego ścieranie się); demontaż i montaż koła łańcuchowego i przekładni bocznej można przeprowadzić bez demontażu ramy trakcyjnej.
Rama trakcyjna
Spawana z grubościennych elementów o przekroju zamkniętym; prowadzona w prowadnicach zapewniających prawidłowy, pionowy kierunek ruchów.